Met pijn in het hart heeft de organisatie van de Internationale Acht van Bladel besloten de 75e editie af te gelasten. Dit besluit heeft het bestuur vanochtend genomen in samenspraak met de gemeente en de politie.
Dinsdag en woensdag is nog hard gewerkt aan een uitgebreid hitteplan en is fors geïnvesteerd in extra waterpunten, schaduwvoorzieningen en andere maatregelen om deelnemers, vrijwilligers en publiek zo goed mogelijk te beschermen.
De verwachte omstandigheden zijn echter zo extreem dat wij het onverantwoord achten om renners te laten starten en verkeersregelaars, vrijwilligers en andere medewerkers langdurig in deze hitte in te zetten.
De teleurstelling is groot. Een jaar lang is toegewerkt naar deze jubileumeditie, die met veel inzet van vrijwilligers, sponsors en andere betrokkenen tot stand zou komen. Het nieuws is dan ook met begrip, maar zeker ook met verdriet ontvangen.
De organisatie hoopt volgend jaar alsnog de 75e Acht van Bladel te kunnen organiseren.
Daarbij geldt wel dat dit alleen mogelijk is wanneer de benodigde politiebegeleiding wederom beschikbaar is.
Voor nu dankt de organisatie iedereen voor het begrip, de inzet en de betrokkenheid bij het evenement.
Foto-onderschrift: Johan van Hamont van de Stichting Wielerevenementen Bladel licht de werkploeg in, die vanochtend al om zeven uur in touw was om de finishboog op te bouwen. De verslagenheid is groot.